Integrationer
Utbud av integrationer
Vår produktkatalog består av flera smarta funktioner och lösningar som underlättar din arbetsdag. Dessutom kan du integrera dessa med ett växande antal av dina favoritverktyg, program och appar.
FÖRETAGSVÄXEL
Med vår svarsservice missar du aldrig några samtal. Våra professionella handläggare ser till era kunder alltid får ett snabbt och personligt bemötande när du och dina kollegor inte kan svara.
Missa inte ett samtal
Om ni inte finns tillgängliga för att ta emot samtal kan ni enkelt koppla på vår professionella svarsservice. Ni kan sedan återkoppla till kunden vid ett tillfälle som passar er och er kund. Svarsservice kan hjälpa er med alltifrån telefonpassning till helt outsourcad växel och flexibel kundservice.
Telefonpassning
När ni inte har möjlighet att svara, sitter i ett möte eller har hög belastning på inkommande samtal tar vi emot samtalen. Vi meddelar er enkelt via e-post eller sms. Era kunder får på det sättet alltid någon att prata med istället för att hamna i en röstbrevlåda eller i telefonkö.
Växeltjänst
Om ni önskar kan ni outsourca hela växeln till oss. Vi kan dessutom koppla ihop växeln med den svarsservice som ni önskar använda er av. Det innebär att en professionell operatör svarar, tar meddelande och kopplar samtal. Precis som om de sitter i era lokaler, och med full inblick i ert hänvisningssystem.
- Ta vara på alla inkommande samtal
- Information i realtid
- En komplett telefonisttjänst
Kundservice vid belastningstoppar
Ni kan också outsourca mer än bara samtalen. Genom kundservice-tjänsten blir svarsservice er förlängda arm och ger specifik information om produkter tjänster eller annan kundinformation. Tjänsten lämpar sig extra väl om ni har säsongbaserad hög belastning. Med vår tjänst kan ni enkelt växa och krympa med både telefonisttjänsten och kundservice.
Full integration
Vi har full integration mot:
- Kalix Tele24
- Responda
- Telecenter
TELEFONI & VÄXEL SMS VIA WEBBEN
Om du vill skicka meddelanden till era anställda, partners och till kunder via SMS kan du enkelt göra det i Connect via vår SMS-tjänst. Du kan bland annat skapa olika mallar, schemalägga SMS-utskick, skicka till grupper, få statistik och importera data direkt från listor i Excel.
Skicka SMS smidigt och enkelt
Vår SMS-tjänst är helt webbaserad vilket innebär att du inte är beroende av någon specifik dator utan kan administrera företagets utskick från vilken dator du vill.
Funktioner
- Importera kontakter från Excel-filer – Om du vill importera flera mottagare samtidigt till Kontakter kan du göra det från en Excel-fil. Snabbt och effektivt.
- Skapa mallar – När du gör dina utskick till era användare eller grupper har du möjlighet att skapa unika mallar som sparas i systemet.
- Skicka SMS till fördefinierade grupper – Du kan enkelt gruppera dina kontakter innan du gör ditt utskick för att sedan skicka uppföljnings-SMS till grupperna. Du kan till exempel skapa en grupp som du använder internt i bolaget och grupper för olika kunder.
- Schemalägg företagets utskick – Vill du skicka ett SMS om att en kampanj tar slut vid en specifik tidpunkt? Med vår SMS-tjänst schemalägger du enklet dina SMS-utskick vid enskilda eller återkommande tidpunkter.
- Meddelandelogg – Du ser enkelt alla SMS som har skickats, på vilka tider de skickats, mottagare och status för dina utskick. Du kan också enkelt exportera hela loggen till Excel.
- Statistik – Få en detaljerad överblick över dina utskick.
- Ta emot SMS – Inkorg är en tilläggstjänst till SMS Webb som gör det möjligt att ta emot SMS. Med inkorg kan SMS-konversationer på ett enkelt sätt hanteras i SMS Webb då skickade och mottagna SMS visas i samma vy. Du kan enkelt välja att göra ett SMS oläst de gånger du behöver hantera ärendet vid ett annat tillfälle. Du kan även välja att notifieras via SMS eller e-post när ett SMS landar i inkorgen.
- Autoreply – Välj att skicka automatiska svar på meddelanden som skickas till din Inkorg.
TELEFONI & VÄXEL MOBILT BANKID
Dina kunder vill få snabb, enkel och trygg service när de ringer till er. Idag vill alltfler sköta supportärenden eller göra beställningar direkt över telefon. Samtidigt är det viktigt att säkerställa att den som ringer in verkligen är den som den utger sig för att vara. Mobilt BankID är ett både snabbt och säkert sätt att verifiera att personen på andra sidan luren är behörig att hantera information, konton och beställningar.
Så fungerar Mobilt BankID
Att använda Mobilt BankID i din Connect-växel är både enkelt och tryggt. När dina kunder ringer in får de uppge sitt personnummer till den agent som tar emot samtalet. Agenten lägger sedan in personnumret i Connect-gränssnittet och ber kunden att starta upp Mobilt BankID på sin telefon eller dator. Så snart kunden har matat in sin personliga kod och verifierat sin identitet får agenten en bekräftelse på att detta skett. Hela processen går på mellan 10 och 20 sekunder.
Trygghet för alla parter
Mobilt BankID är ett smidigt och lättanvänt verktyg för att ge snabb, personlig service. Samtidigt ger det en trygg upplevelse för kunden och ni visar att ni har rutiner på plats för att hantera deras ärenden på ett säkert sätt. Ni vet också att personen ni talar med är den som den utger sig för att vara.
När kan man använda Mobilt BankID?
Med Mobilt BankID aktiverat i Connect ger du dina kunder ett enkelt och säkert sätt att sköta sina kundärenden direkt på telefon. Dina kunder kan till exempel göra beställningar, byta lösenord, få hjälp med inloggning eller administrera sitt användarkonto. Kunderna kan också hämta ut känslig personlig information på ett säkert sätt, vilket är viktigt för att följa GDPR.
Vanliga frågor om Mobilt BankID
Hur gör jag för att börja använda Mobilt BankID i mitt företag?
För att lägga till tjänsten i Connectbehöver du bara skicka in en beställning till oss. I normalfallet tar det 1-2 dagar dagar innan beställningen går igenom och du får ett personligt inlogg. Sen kan du börja använda tjänsten direkt. Du behöver inte installera någon mjukvara eftersom tjänsten är helt webbaserad, precis som Connect i övrigt.
Kan jag hålla koll på vilka verifieringar som gjorts?
Samtliga verifikationer som har gjorts med Mobilt BankID sparas i inloggsskyddat läge i Connect, så att varje agent kan gå in och se vilka verifieringar som utförts och när. Du kan också se samtliga uppslag som gjorts om företaget har flera agenter som är behöriga att använda tjänsten.
Kan jag använda Mobilt BankID hur många gånger som helst?
Med vårt baspaket kan du göra 3000 så kallade uppslag per månad. Som ett uppslag räknas varje tillfälle som du, eller en kollega, genomför en verifiering mot Mobilt BankID. Om du behöver göra fler uppslag per månad är det bara att meddela oss så ökar vi antalet i ditt konto (kontakta oss för pris). Du kan när som helst både öka och minska antalet uppslag.
Är tjänsten personlig, eller går det att lägga till flera användare?
Det finns inga begränsningar i hur många behöriga användare som du kan lägga till, det avgör du själv utifrån företagets behov.
CRM & ERP G-SUITE
G Suite är en komplett kontorssvit i molnet. Med G Suite får ni ett komplett produktivitetspaket som ni har tillgång till i molnet. I G Suite ingår Google Kalender, Gmail, Google Docs och Drive. Integrationen mellan G suite och Connect underlättar arbetet för hela bolaget.
Så fungerar integrationen
- Kontakter: Skapa, redigera och radera kontakter direkt i Connect. Se till att din kontaktlista alltid är uppdaterad med den senaste informationen.
- Mail: Hantera mailen snabbt och enkelt i Connect. Svara, radera eller dela mailet direkt i en chattkanal för att föra konversationen vidare där. Full fjädrad Epostklient.
- Kalender: Synkronisera din kalender automatiskt med din Connect för att låta ditt team veta när du är på ett möte, utanför kontoret eller arbetar hemifrån.
- Svara direkt på inbjudningar till evenemang.
- Få ett meddelande när ett evenemang snart börjar.
- Uppdateras när informationen om ett evenemang ändras och ändra ditt svar vid behov.
CRM & ERP PIPEDRIVE
Pipedrive är ett populärt CRM för säljorganisationer. Bli superorganiserad, stäng affärer på kortare tid och ha full koll på dina affärer och kunder. Lägg till ytterligare smarta funktioner genom integrationen.
Så här fungerar integrationen
- Synka aktiviteter i Pipedrive till dina chattkanaler i Connect
- Skapa ärenden i Pipedrive, direkt från dina chattkanaler i Connect
- Hämta över listor, affärer och händelser till era chattkanaler i Connect
CRM & ERP UPSALES
Maximera ert Upsales-användande genom att integrera ert CRM med Connect. På så sätt får du koll på inringare och information om kontakten dyker upp direkt i appen.
Full koll på vem som ringer
Med vår smarta integration slipper du skapa nya kontakter i appen, så länge du har ett kundregister i ert CRM ser vi till att presentera för dig vem det är som ringer!
Så här fungerar det
Så fort din telefon ringer ser vi till, via API, att kolla informationen mot er Upsales. På så sätt kan vi presentera korrekt information om du slipper fundera vem det är som ringer. Funktioner som ingår:
- Nummerpresentatör
- Se aktivitet från Upsales direkt i Connect
- Öppna kundkortet med ett knapptryck
Aktivera integrationen
- Klicka på ”Koppla ny integration
- Välj Upsales och namnge den
- Gå till Upsales och generera API-nyckel
- Klista in den i appen och klicka på ”koppla”
SAMARBETE & LAGRING TRELLO
Trello är ett visuellt samarbetsverktyg som hjälper dig att organisera och hålla koll på dina projekt. Genom att länka integrera Trello och Connect kommer ni att öka produktiviteten och skapa sömlösa samarbeten som blir en del av ditt arbetsflöde.
Så här fungerar integrationen
- Skapa kort i Trello från Connect (från grunden, eller från ett chattmeddelande)
- Tilldela kort, direkt från Connect
- Flytta kort från Connect
- Dela kort och listor i en Connect-kanal
- Posta automatiskt ändringar i ett Trello board eller kort till en av era Connect Team-kanaler
SAMARBETE & LAGRING MICROSOFT TEAMS
Med vår Microsoft Teams-integration behöver du aldrig oroa dig för störande telefoner om du sitter i ett samtal eller möte. Vi har skapat en smart integration som hämtar din linjestatus inne i Teams och presenterar den i appen. Allt sköts självklart automatiskt, det enda du behöver göra är att aktivera den.
Trött på telefoner som ringer under ett teams-möte?
Du är inte ensam om att ha missade samtal efter ett avslutat möte, idag hör det till vanligheten. Men det finns en enkel lösning!
När du integrerar Connectmed Teams slipper du missade samtal när vi sätter dig som upptagen i samtal så fort du är i ett möte eller teams-samtal.
Inga extra licenser
Traditionella integrationer mot växel-leverantörer kan vara kostsamma då de kräver tilläggslicenser via Microsoft.
Med vår integration behöver du enbart koppla ditt konto mot appen, inga dyra licenser krävs!
Så här fungerar det
Vi ser till att hämta och lämna information om huruvida du är upptagen i telefon eller inte. Det gör vi via API och allt sköts automatiskt i bakgrunden. Med integrationen aktiverad kommer vi se till att du är upptagen när du:
- Sitter i ett Teams-samtal
- Deltar i ett Teams-möte
Aktivera integrationen
- Anslut ditt Office 365-konto i appen och ge den tillåtelse
- Toggla på ”Sätt upptagen linjestatus när du är i MS Teams-samtal”
FILM & MUSIK YOUTUBE
Youtube är världens största sida för streaming videoklipp och filmer. Nu är det tillgängligt, direkt i dina chattkanaler i Connect!
Detta kan du göra
Inspirera, förklara, exemplifiera (eller ha bara lite kul): dela dina YouTube-favoriter med kollegorna i era chattkanaler!
ÖVRIGT LYNES FAX
Med lynes Fax kan du enkelt ta emot och skicka fax vart du och dina kollegor än befinner er.
Fax direkt i inkorgen
- Dela vägbeskrivning i era chattkanaler i lynes och få en förhandsvisning av kartan
- Skapa kontext till dina delade kartor genom att diskutera dem i lynes
TELEFONI & VÄXEL SMS GRUPP
Med tjänsten SMS Grupp kan du enkelt, genom att SMS:a ett gruppnummer, skicka SMS till en grupp av mottagare samtidigt.
Skicka ett SMS till ett nummer – nå en hel grupp av mottagare.
SMS Grupp är ett bra sätt att kunna kommunicera snabbt med en grupp när datorer och e-post inte finns tillgängliga. Antalet mottagare i gruppen är obegränsat och den som sänder meddelandet behöver inte ha vetskap om vilka mottagare som ingår i gruppen.
Vem som helst kan skicka SMS till gruppnumret och meddelandet når alla mottagare i gruppen samtidigt. Gruppen kan enkelt förändras över tid och anpassas efter det aktuella behovet, t.ex. beroende på jourtider eller semestrar, utan att avsändaren behöver bekymra sig.
Administreras centralt
Mottagarna i gruppen administreras centralt, vilket gör att den alltid är uppdaterad och densamma för alla. Via ett enkelt webbgränssnitt lägger ni upp och redigerar mottagare som kan variera mellan mobilnummer, fasta nummer eller e-postadresser. Det går även att välja att SMS:et ringer upp telefonen samtidigt som telemeddelandet levereras som ett vanligt text-SMS.
Användningsområden
SMS Grupp kan bland annat användas för:
- Jourgrupper
- Rapportera affärshändelser
- Ge sista minuten-information inom föreningar eller till mötesdeltagare
- Intern information
Funktioner i SMS Grupp
Skicka meddelanden
SMS kan skickas direkt från din mobiltelefon, som ett vanligt SMS eller via någon av våra tjänster som SMS via Webb.
Unik avsändare
I tjänsten kan du välja en unik avsändare på upp till 11 tecken, t.ex. ett företagsnamn eller ett enskilt telefonnummer. Som avsändare kan du välja hur svar ska hanteras, om svar ska gå till alla i gruppen, enbart till vissa eller om svar ej önskas alls.
Administration
Tjänsten administreras centralt via ett enkelt webbgränssnitt vilket gör att den alltid är uppdaterad och densamma för alla. I webbgränssnittet lägger ni upp och redigerar mottagare som kan variera mellan mobilnummer, fasta nummer eller e-postadresser.
TELEFONI & VÄXEL TELEQ SCHEMALAGD ÅTERUPPRINGNING
Återuppringning på dina villkor! När du inte har möjlighet att ta emot ett samtal kan du med vår tjänst för schemalagd återuppringning enkelt ställa in så att du ringer åter vid ett tillfälle som passar dig och dina kollegor. TeleQ räknar ut när ni kan betjäna det inkommande samtalet och schemalägger automatiskt en återuppringning efter det arbetsschema ni har lagt in i växeln.
TeleQ Callback
Vi på Connect älskar smarta och webbaserade telefonitjänster! En smart tjänst som fungerar riktigt bra ihop med Connect är TeleQ Callback, en tjänst för schemalagd återuppringning. Tjänsten ger ditt företag möjligheten att automatiskt ringa tillbaka till dina kunder på en bestämd tidpunkt.
Skräddarsydd för ditt företag
Om du inte har möjlighet att ta emot ett samtal kan du med TeleQ ställa in så att du ringer åter vid ett tillfälle som passar dig och dina kollegor. TeleQ räknar ut när ni kan betjäna det inkommande samtalet och schemalägger en återuppringning efter det arbetsschema ni har lagt in i växeln. Med TeleQ integrerat i Connect får du rätt förutsättningar för att ge kunden ett professionellt bemötande. Självklart anpassar vi funktionen helt efter ert företagsbehov och bygger tjänsten kring ert arbetsschema, vilken personal som är tillgänglig och hur er samtalsbelastning ser ut.
Vilka företag kan använda TeleQ?
TeleQ gör att telefonin anpassas efter ert företags arbetsschema och era interna resurser. Detta passar såklart många företag. Men kanske allra bäst passar tjänsten för de företag som har en hög eller ojämn belastning på telefonväxeln. Inte minst småföretag som vill erbjuda sina kunde en hög tillgänglighet, samtidigt som kanske inte har tillräckliga resurser för att ta emot samtal.
Så fungerar tjänsten
Istället för en upptagetton eller att kunderna får vänta i telefonkö, får kunden ett interaktivt svar där TeleQ ber den som ringer att knappa eller läsa in sitt telefonnummer. När detta är gjort räknar TeleQ Callback ut när återuppringningen kan ske. Uträkningen sker utifrån bland annat antalet inkommande samtal, samtalens genomsnittliga längd och antalet handläggare / kollegor i svarsgruppen. Använd på rätt sätt kan ni minimera kundernas väntetid i telefonköer och samtidigt höja den upplevda servicegraden. Ni ger helt enkelt ett professionellt intryck genom er företagstelefoni.
Ge dina kunder ett mer personligt bemötande
Med TeleQ spelar du enkelt in hälsningsmeddelanden för att ge kunden ett personligt bemötande. Du kan också integrera ett analysverktyg för att hitta trender och mönster för företagets inkommande samtal. Prata med oss så berättar vi mer om hur detta fungerar med Connect Telefoni.
TeleQ Callback har en mängd olika funktioner:
- Tidsangiven återuppringningsfunktion
- Anropsnummer
- Rapport- och statistikfunktion
- 1 handläggarplats
- TeleQ Webbokning som låter er t.ex. boka och avboka möten direkt via webben
- TeleQ Identifiering genom personnummer, journalkoppling (t.ex. TakeCare), nummerpresentation, automatiskt a-nummer (bli uppringd på det nummer du ringer från)
- TeleQ Kategorisering som prioriterar samtal enligt schema
- Kompetensstyrning av samtal
- Röstbrevlåda plus
- Röstmeddelande
TELEFONI & VÄXEL NUMMERUPPSLAG
Med vår smarta nummeruppslags-integration slipper du våndas över samtal från okända nummer. Nu ser du enkelt vem det är som ringer
Integrerat, ingen pop-up!
För att göra det enkelt och smidigt för er triggar vi ingen pop-up för att få fram informationen. Vi presenterar namn direkt i klienten.
Ingår för alla
Det här är en kostnadsfri integration som alla användare kommer åt i Connect. Vi har ställt in så den är aktiv från start!
Även vid utgående samtal
Vår smarta integration visar inte bara vem som ringer. Om du klistrar in ett nummer i Connect kommer du få se vem det är du ringer direkt i klienten.
CRM & ERP OFFICE365
Microsoft Office 365 är en komplett kontorssvit i molnet. Det tillhandahåller alla program som företag behöver så som Excel, Outlook, Word, SharePoint och mer. Integrationen mellan Office 365 och Connect underlättar arbetet för hela bolaget.
Om integrationen
- Kontakter: Skapa, redigera och radera kontakter direkt i Connect. Se till att din kontaktlista alltid är uppdaterad med den senaste informationen.
- Mail: Hantera mailen snabbt och enkelt i Connect. Svara, radera eller dela mailet direkt i en chattkanal för att föra konversationen vidare där. Fullfjädrad Epostklient.
- Kalender: Synkronisera din kalender automatiskt med din Connect för att låta ditt team veta när du är på ett möte, utanför kontoret eller arbetar hemifrån. Svara direkt på inbjudningar till evenemang och få ett meddelande när ett evenemang snart börjar. Uppdateras när informationen om ett evenemang ändras och ändra ditt svar vid behov.
CRM & ERP HUBSPOT
HubSpot erbjuder en plattform som kombinerar marknadsföring, försäljning, kundservice och CRM. Vår smarta integration möjliggör för Connect att hämta och presentera data för den som svarar på inkommande samtal. Alltifrån namn, företag och noteringar. Skaffa er en fördel mot era konkurrenter genom att integrera HubSpot.
Full koll när du ser vem som ringer
Med vår smarta HubSpot-integration kommer alla samtal automatiskt göra en sökning i ert kundregister i HubSpot.
Så länge ni håller ordning inne i ert CRM kommer du alltid se i appen vem det är som ringer dig.
Du kan även härifrån klicka dig vidare direkt till kundkortet.
Samtal loggas direkt i HubSpot
När integrationen är aktiv loggas samtal automatiskt på kontakten du pratat med. På så sätt ser dina kollegor att du har pratat med kunden.
Samtalet blir inte bara synligt i HubSpot, utan även i Connect. Där inne ser du vem inringaren pratade med och när!
Så här fungerar det:
Vår integration kommunicerar i bakgrunden, via API, med HubSpot. På så sätt får du tillgång till massa fiffiga funktioner så som:
- Samtal loggade i HubSpot & Connect
- Se person- och företagsuppgifter direkt i Connect
- Expandera kontakt i HubSpot
- Skapa och visa anteckningar
- Skapa och visa noteringar
- Generera nya tickets
Aktivera integrationen
- Via Insights, klicka på ”Anslut integration”
- Välj HubSpot
- Följ instruktionerna
SAMARBETE & LAGRING DROPBOX
Koppla Dropbox till Connect och få ett sömlöst arbetsflöde för filer, dokument och mappar som ni hanterar i Dropbox.
Så här fungerar integrationen
- Dela filer från Dropbox till chattkanal
- Få en förhandsvisning av filen direkt i en konversation i Connect
- Skapa kontext till dina filer genom att diskutera Drop Box-filen i Connect
SAMARBETE & LAGRING SLACK
Sitter era kunder eller leverantörer i slack? Då kan du enkelt synkronisera en eller flera av era Connect-kanaler direkt med deras slack-kanaler för att kommunicera fritt över plattformarna. Bli en i gänget med vår smarta integration!
Sömlös kommunikation mellan apparna
Genom att synkronisera Connect med Slack kan ni enkelt skicka meddelanden, dela filer och ha trådade konversationer mellan plattformarna. Glöm onödiga e-posttrådar med era levernatörer som använder slack, synkronisera era kanaler och direktchattar för att börja samarbeta direkt!
Enkelt att urskilja
I Connect ser du snabbt och enkelt vem som använder Slack och inte. Kolla bara efter ikonen uppe i hörnet på den som skriver
FILM & MUSIK SPOTIFY
Med Spotify får du tillgång till miljontals låtar som du kan streama. Nu kan du höja stämningen på kontoret och dela alla dina favoriter med kollegorna, direkt i Connect!
Detta kan du göra
Dela låtar med kollegorna i dina olika chattkanaler. Dela till enskilda kollegor, eller dela med dig till hela företaget. Det avgör du!
ÖVRIGT GIPHY
GIPHY är ett av de största biblioteken med gif-filer på nätet. Säg det inte med ord, skicka en GIF istället. Och gör det direkt i dina chattar i Connect.
Detta kan du göra
Skapa lite komik, dramatik eller kontext till dina meddelanden. Dela en animerad GIF, direkt i dina chattkanaler i Connect. Kom igen, det är kul.
Nyfiken? Boka
en demo, så tar
vi en rundtur!
Select Telecom är det personliga företaget som värnar om långsiktiga och nära relationer, vi lyssnar av ert önskemål och tar till oss era behov samtidigt som vi rekommenderar rätt lösning för ert företags telefoni.
Oavsett om vi träffas på ett företagsnätverk eller över ett kundmöte så arbetar vi alltid med ett personligt engagemang och lokal närvaro.
Vi är lyhörda och tar till oss era behov samtidigt som vi föreslår effektiva lösningar för dig och ditt företag.
Vill du komma i kontakt med oss, har allmänna frågor eller vill börja med någon av våra tjänster? Då har du kommit helt rätt och är varmt välkommen att kontakta oss. Antingen via formuläret nedan alternativt direkt via 010-265 58 00 eller info@selecttelecom.se.