Smarta funktioner

Connect är sprängfyllt av smarta funktioner som underlättar din arbetsdag. Företagsväxel, videomöten, telefonkonferenser och chatt samsas i ett och samma gränssnitt. Det gör att du slipper tredjepartslösningar och alltid har en stabil, uppdaterad kommunikationsplattform där alla funktioner fungerar sömlöst med varandra.

Ett problemfritt ägande, hyr dina telefoner via oss, att leasa era mobiltelefoner frigör kapital, det gör det enkelt att budgetera och är dessutom ett hållbart alternativ.

Du får en fast månadskostnad och alla produkter kommer med garanti samt försäkring & support under hela avtalstiden.

graphic image on 2 people sitting on a computer

Marknadsledande telefonväxel

Dashboard

Med vår dashboard får du och dina kollegor en tydlig och visuell översikt över aktiviteten i era svarsgrupper. Ni kan snabbt och enkelt se hur företagets olika svarsgrupper presterar och om någon av grupperna är överbelastade. Ni ser bland annat hur många som är inloggade, hur många som är i kö och hur många missade samtal företaget har.

Smidig och visuell överblick

Vår dashboard ger dig visuell överblick över aktiviteten i företagets olika svarsgrupper. Du kan enkelt se om grupper är överbelastade och behöver fler deltagare. Wallboards historiska data ger dig dessutom ett fantastiskt verktyga för resursplanering av era svarsgrupper!

Realtidsdata och historik

I den har du hela tiden tillgång till den senaste statistiken som uppdateras i realtid. Du kan också enkelt se hur respektive svarsgrupp har presterat den senaste tiden.

Marknadsledande telefonväxel

Connect Analytics

Kraftfullt, integrerat och lättanvänt! Precis som det låter är Connect Analytics ett enkelt men kraftfullt statistik-verktyg som vi har byggt in i Connect. I realtid ser du alltifrån samtal i kö till snitt-svarstider på era svarsgrupper.

Analysera era kötider och uppnå era mål

Genom att sätta tröskelvärden på era svarsgrupper kan ni enkelt se till att jobba mot uppsatta mål på era svarstider. Connect Analytics visualiserar med olika nyanser av grönt och rött för att ge er en tydlig överblick på när ni håller er inom uppsatt mål och inte.

Bemanna utifrån samtalpeakar

I Connect Analytics får ni en överskådlig vy över era samtal och det går snabbt att se när ni har som mest inkommande samtal på era svarsgrupper och ni kan därefter bemanna era svarsgrupper för att hålla nere kötiderna. Har ni inte möjlighet att svara kan ni enkelt styra om trafiken under peaktider till vår integrerade svarsservice

Marknadsledande telefonväxel

Företagsväxel

Smart företagsväxel som är lätt att använda och enkel att administrera. Vår smarta app hjälper er att få full kontroll på alla era samtal – oavsett om ni vill svara på dem eller inte. Den inbyggda självservicen gör det enkelt att justera, lägga till och ta bort öppettider, svarsgrupper och IVR-menyer.

Inget krångel, allt ingår!

Hos oss får du en komplett tjänst som inkluderar alla tänkbara nödvändigheter ni behöver.

    • Svarsgrupper
    • Svarsgruppsagenter & supervisors
    • IVR-menyer
    • Admin-portal
    • Dashboards för tydlig överblick
Lätt, lättare, lättast

I Connect kan du lekande lätt justera allt som rör er telefoni. Du kan, direkt via mobilen, skapa en ny svarsgrupp, ändra öppettiderna på en annan och spela in ett nytt ljudmeddelande med vår smarta tjänst text-to-speech.

Rättigheterna hanterar du som administratör, där väljer du vem eller vilka som ska kunna hantera alla inställningar inne i Connect.

Full funktion, oavsett plats!

För oss är det viktigt att en företagsväxel fungerar lika bra oavsett plats och enhet. Därför har vi sett till att Connect fungerar lika bra oavsett om du vill använda din mobil, dator, surfplatta eller webbläsare.

Välj operatören som passar

För att inte tumma på kvaliteten i något led låter vi våra kunder välja den operatör som passar dem att använda i växeln. Idag kan du använda Connect tillsammans med våra abonnemang, Telia, Tele2, Telenor och Tre.

Marknadsledande Telefonväxel

Nummervisning

Växelnummer, mobil eller fast direktnummer? I Connect väljer du och dina kollegor enkelt själva vilka nummer som ska visas utåt – och när.

Välj vilka nummer som ska visas på utgående samtal

Du kan dessutom välja att visa ett supportnummer, det väljer ni helt själva. Du kan också välja att alltid visa ditt mobilnummer när du ringer från mobilen, eller ditt fasta direktnummer när du ringer från din desktop eller fasta telefon.

Marknadsledande Telefonväxel

Hänvisning

Att ändra sin hänvisning i Connect är superenkelt och går lika bra att göra från din mobiltelefon, surfplatta eller dator. Hänvisningen ändras alltid i realtid.

När kan du använda hänvisningar?

Hänvisningar är ett enkelt sätt att slippa störande telefoner under möten och telefonkonferenser. Men det kan också vara ett smidigt sätt att dela upp arbetsdagen i de delar när du är tillgänglig och de delar när du behöver sitta fokuserat och arbeta. Om ni har en bemannad växel blir det dessutom mycket lättare för er receptionist att veta vilka personer på företaget som är tillgängliga för samtal och inte.

Marknadsledande Telefonväxel

Vidarekoppling

Vidarekoppla dina samtal manuellt eller via aktivitetsstyrning från datorn, mobilen eller surfplattan.

Skicka vidare samtal

Vill du vidarekoppla dina nummer när du är upptagen i möte eller är i samtal? Du kanske vill jobba ostört en stund och skicka vidare samtalen till växeln? Inga problem, detta gör du direkt i mobilen, datorn eller via din surfplatta.

Aktivitetsstyrda vidarekopplingar

Du kan också lägga in aktivitetsstyrda vidarekopplingar, alltså vidarekopplingar som styrs av aktiviteter. Du kan exempelvis välja hänvisningen ”Semester” så kopplas alla samtal direkt till växeln. Du kan också enkelt stänga av och aktivera funktionen när du vill. Detta är en funktion som ni själva styr över.

Marknadsledande Telefonväxel

Linjestatus

Är din kollega upptagen eller tillgänglig? Med Connect har du alltid full koll på kollegorna och deras linjestatus oavsett om de är i ett samtal, videosamtal, telefon-, eller videkonferens. Det gör att du, eller er receptionist, alltid ser i realtid om personen är i samtal eller inte innan ett samtal vidarekopplas. Du ser linjestatus oavsett om du använder Connect i din mobil, surfplatta eller dator.

Marknadsledande Telefonväxel

Svarsgrupper

Måste svarsgrupper vara krångliga att sköta? Det tycker inte vi. Därför har vi ”easyfierat” svarsgrupper så att de passar alla typer av organisationer, utan att bli komplexa och svårarbetade.

Svarsgrupper, the Connect way

Våra svarsgrupper täcker behoven för alltifrån callcenters, säljbolag, supportorganisationer, trafikledning, kundtjänster och butiker. Det finns helt enkelt en smidig lösning för både stora bolag med hög belastning och mindre verksamheter som vill hantera inkommande samtal på ett professionellt, personligt vis.

Tillfälliga svarsgrupper

Ibland är en tillfällig svarsgrupp riktigt smart. Som vid en produktlansering eller annan aktivitet som kan leda till specifika frågor från kunder och andra.  Skapa en tillfällig svarsgrupp direkt i Connect, så förenklar du både för företaget och ger inringaren bättre service. Ni kan dessutom skräddarsy svarsgrupperna precis efter era behov – och det kräver ingen förkunskap. Du administrerar svarsgrupperna lika enkelt via mobiltelefon som på surfplatta eller dator.

Marknadsledande Telefonväxel

Röstbrevlåda

Röstbrevlådan i Connect ger dig samma funktionalitet som de röstbrevlådor du är van vid. Men du får dessutom en visuell överblick av dina meddelanden och väljer själv vilka meddelanden du vill lyssna på, spara eller radera – och i vilken ordning.

Håll koll på dina meddelanden på alla enheter

När du får ett nytt meddelande får du en notis direkt i appen. Du ser också tydligt vilket nummer som har ringt dig samt datum och klockslag. Röstbrevlådan är synkad över dina olika enheter så att du har tillgång till alla meddelanden, oavsett om du använder dator, mobiltelefon eller surfplatta.

Prova vår smidiga Text to Speech-funktion

Precis som i andra röstbrevlådor spelar du enkelt in ditt svarsmeddelande i Connect. Om du vill, kan du även använda vår smarta Text to Speech-funktion. Då skriver du istället in ditt meddelande, så omvandlas texten till ett talat röstmeddelande. Du kan välja om du vill ha en manlig eller kvinnlig röst.

Marknadsledande Telefonväxel

Ljud i HD-kvalitet

Connect erbjuder en ljudupplevelse utöver det vanliga – borta är hack och brus. Vi använder den allra senaste tekniken för kvalitativ överföring av röstdata vilket gör att du och dina inringare alltid får en samtalsupplevelse med god ljudkvalitet. Ljudet håller dessutom samma höga kvalitet, oavsett om du använder datorn, mobiltelefonen eller surfplattan för att ringa.

Marknadsledande Telefonväxel

VoIP (Voice over IP)

Med VoIP använder du enkelt alla växelfunktioner som du är van vid, även om du inte har täckning eller om du befinner dig i ett land med dyr samtalstaxa. Ring, ha telefon- eller videokonferenser och ring videosamtal. VoIP är fullt integrerad i växeln, vilket innebär att du inte missar några tjänster när du använder den.

Ha med hela växeln, i fickan

Tack vare vår mobilapp har du alltid hela växeln i fickan med full funktionalitet. Så länge appen har tillgång till internet kommer du vara tillgänglig, precis som vanligt. Det innebär att om du är utomlands, eller har dålig täckning, så räcker det med att du är ansluten till wifi för att ha full funktionalitet.

Bring your own device

Ni kan också använda Mobile VoIP på mobilnummer som inte är integrerade i er växel. Detta innebär att företaget till exempel kan implementera Bring Your Own Device utan att offra funktionalitet. Prata med oss, så berättar vi mer!

Marknadsledande Telefonväxel

Justera öppettider

I Connect schemalägger och uppdaterar ni enkelt era öppettider med ett par knapptryckningar. Och du uppdaterar dem lika enkelt, oavsett var du befinner dig.

Schemalägg hela året, direkt i appen

Stänger ni tidigare på fredag, eller har ni specifika öppettider under storhelger eller i semestertider? Inga problem. I Connect schemalägger ni superenkelt era öppettider direkt via mobilen eller i datorn, så öppnar och stänger växeln automatiskt. Om ni vill kan ni schemalägga alla dagar som ni ska ha stängt för hela året, så stänger växeln automatiskt. Självklart kan ni lika enkelt ändra tillbaka detta själva i växeln om något skulle ändra sig.

Uppdatera när och var du vill

Connect är helt molnbaserat, vilket innebär att du kan ändra öppettider var du än befinner dig, via mobil, dator eller surfplatta. När ni justerar öppettiderna kan det vara bra att samtidigt spela in ett nytt hälsningsmeddelande. Det går enkelt och smidigt att göra och du kan även välja vår smarta text to speech-funktion, som omvandlar ert skrivna meddelande till naturligt tal. Du kan välja både kvinnlig och manlig röst.

Vidarekoppla samtal utanför öppettider

Du kan enkelt vidarekoppla era samtal till externa nummer, svarsservice eller gemensamma röstbrevlådor när ni inte kan ta emot samtalet, eller har stängt. Detta kan du även göra via mobilen, om du inte är på plats. Enkelt? Connect.

Marknadsledande Telefonväxel

Text to speech

Med Connect är allting enkelt, även ljudfilerna. En företagsväxel behöver som oftast ljudfiler, alltifrån svarsgrupper till kömeddelanden. Istället för att spela in dem själva har vi tagit fram en tjänst vi tror du kommer gilla. Med vår smarta Text to Speech-funktion skriver du meddelandet du vill ha, väljer röst och vart den ska ligga. Enklare än så blir det inte.

Svarsgrupper & IVR

Slipp onödiga omtagningar och lottdragningen om vem som ska spela in ert företagsljudfiler. Skriv dem, välj röst och spara så har ni proffsiga ljudfiler till era svarsgrupper och IVR-träd.

Temporära ljudfiler

Ibland händer det att man glömmer stänga växeln, kanske har ni en konferens och hela företaget kommer vara upptagna? Då öppnar du upp appen ändrar öppettiderna på ert företagsnummer och skriver vad inringaren ska mötas av för ljudfil. Svårare än så är det inte!

Röstbrevlåda

Samma princip som ovan funkar självklart här. Med vår text to speech-tjänst blir det enkelt för användaren att spela in en meddelandet i röstbrevlådan. Slipp onödiga omtagningar, skriv in önskat meddelande och välj röst1 Enkelt va?

Marknadsledande Telefonväxel

Dela samtal

Med Connect kan du enkelt dela ett samtal i en chatt eller i en kanal. När du gör du kan den du delar samtalsinformationen till enkelt ringa upp personen direkt från chatten.

Både för telefontäta telefonister och gemene användaren

Ibland går det inte att koppla ett samtal. Det kan vara så att kollegan sitter i möten eller redan pratar i telefon, då är det bra att kunna dela samtalsinformationen.

Slipp manuellt skriva chattar, mejl eller post-it-lappar. Dela samtalet direkt till kollegan!

Dela med ett knapptryck

Genom att klicka på de tre prickarna i din samtalslista kan du enkelt dela samtalet. Du kan välj att lägga en kommentar, exempelvis att någon ska ringa upp kunden. Samtalet kan du sen dela direkt till en kollega i en chatt eller till flera i en kanal.

Marknadsledande Telefonväxel

Samtalsinspelning

Spela in alla era samtal, eller bara vissa, det är upp till er! Med vår tjänst samtalsinspelning kan ni välja automatiskt inspelning eller manuell, det går även att välja att spela in vissa svarsgrupper medan andra inte spelas in.

Den flexibla tjänsten är enkel att administrera och det görs lika enkelt i mobilen som i datorn och självklart är den i enlighet med MiFID II.

Enkel administration

Vilka användare eller svarsgrupper ska spelas in? Med Connect sköter du all administration för inspelningen direkt i mobilen eller datorn.

Du kan enkelt välja vilka användare eller svarsgrupper som ska spelas in och du kan lika enkelt köpa till fler licenser.

Som administratör kan du ställa in om användaren manuellt ska kunna starta och stoppa inspelningar.

Smart lagring av samtal

Samtalen lagras i Connect och är krypterade. Vill du kan du spara ner dem och lagra på en annan plats.

Vår lagring tillåter 30 000 samtal för en användare och 300 000 på en svarsgrupp. Vi har satt ett standardlagringstak på 6 månader.

Vill ni ändra det är det fritt fram!

Välj själv hur tjänsten ska fungera
  • Styr inspelningen med en hänvisning
  • Välj vilka nummer som ska spelas in (fast- och eller mobilnummer)
  • Automatisk eller manuell start
  • Spela in användare och eller svarsgrupper
  • Spela in samtal & konferenser (ej video)
  • Välj om en användare ska kunna lyssna på egna inspelningar
  • Välj om en användare ska kunna radera egna inspelningar
  • Krypterad lagring i enlighet med MIFID II
Får man spela in samtal – är det lagligt?

Enligt Brottsbalken 4 kap är det tillåtet att spela in ett samtal, så länge någon av parterna som deltar i samtalet är medveten om inspelningen. Vad innebär det? Om du spelar in dina egna samtal räknas du som en deltagare vilket gör att inspelning är tillåtet. Värt att känna till att detta gäller alla typer av samtal, alltså inte bara telefonsamtal.

Om däremot ingen av parterna som deltar i samtalet är medveten om inspelningen räknas det som avlyssning, vilket är förbjudet enligt lag.

Så, hur ska man som företag förhålla sig till samtalsinspelning?

Var alltid tydlig och transparent gentemot de som ringer till er. Berätta att samtalet spelas in och varför det görs.

Marknadsledande Telefonväxel

Samtalslogg

Få en tydlig överblick på alla era samtal!

Samtalsloggen i Connect är fylld med all er data och du kan enkelt hitta samtal för användare, svarsgrupper och även inspelningar!

Data i samtalsloggen

I samtalsloggen i Connect kan du enkelt se alla samtal en användare har gjort och samtal till/från en svarsgrupp.

Överblicken visar även en leaderboard för användarna samt en statistiköversikt. I leaderboarden kan du se vilka agenter som presterar bäst i svarsgruppen du valt och i statistiken ser du mer ingående data på samtalen.

Filtrera samtalsloggen

För att göra det enkelt för dig att få fram datan du önskar har vi sett till att du enkelt kan filtrera dina sökningar. Vill du enbart visa inkommande samtal, utgående eller kanske samtal med inspelningar?

Välj fritt! Du kan såklart även välja att filtrera på svarsgrupper och eller agenter.

En komplett samtalslogg helt enkelt!

  • Start- och slutdatum
  • Samtalstyp (alla, inkommande, utgående, missade, samtal med röstmeddelande och inspelade samtal)
  • Svarsgrupp och eller på en agent
Masseditera samtalsloggen

Du kan enkelt masseditera samtalsloggarna, med ett knapptryck kan du exportera träffarna i excel eller ta bort dem om du så önskar.

Vilka kommer åt informationen?
  • Som användare kommer du åt din egen samtalslogg, fast en mer detaljerad variant än ”den vanliga”.
  • En agent i en svarsgrupp kan se alla samtal i svarsgrupp som agenten hanterar. Dvs även kollegors samtal.
  • En supervisor har tillgång till alla loggar i de tilldelade svarsgrupperna.
  • En användare som är med i listan för total sök- och uppspelningsbehörighet inom organisation kan söka och lyssna på alla samtal inom organisationen (Förutom de privata röstbrevlådorna)

Marknadsledande Telefonväxel

Boka en videokonferens

Du kan enkelt schemalägga stående video- och telefonkonferenser i Connect. För att kunna boka konferenser behöver du ge Connect åtkomst till din e-post. Det fungerar med antingen Office 365 eller Gmail. Börja med att lägga till den så här

Så här gör du
  • Klicka på kugghjulet nere till vänster följt av personliga inställningar
  • Klicka på integrationer
  • Välj din e-postleverantör (Office 365 eller Gmail)
  • Klicka på anslut konto
  • Logga in med dina uppgifter och godkänn
Bjud in till konferens

När du gett Connect tillgång till din e-post är du redo att bjuda in till en konferens

  • Klicka på plustecknet följt av nytt möte
  • Namnge mötet, sätt datum och tid
  • Välj om mötet ska upprepas eller ej
  • Klicka på inkludera konferenssamtal. Då kommer länken till konferensen samt nummer för den som skulle vilja ringa in.
  • Välj deltagare genom att antigen söka upp namnen på dina kollegor eller välja ett helt Team. Externa deltagare bjuder du enkelt in genom att skriva in deras e-post.
  • Klicka på spara

Externa deltagare ansluter enkelt genom att klicka på länken och behöver inte ladda ner något program eller plug-in

Marknadsledande Telefonväxel

Brusreducering

Störande bakgrundsljud i samtal och konferenser? Inte med Connect!

Aktivera vår inbyggda brusreducering så tar du bort en stor del av störade ljuset oavsett om du jobbar hemma, på kontoret eller på ett café.

AI-teknik känner skillnaden

AI-tekniker läser i realtid in ljudet och är tränad att känna igen en röst, därefter filtrerar den bort onödigt ljud i strömmen som inte är en person som pratar.

Enkelt att aktivera

Så pass enkel att aktivera att den är påslagen från start – för bra ljud är för alla. Vill du av någon anledning stänga av den behöver du bara toggla av den och vips så har du sämre ljud igen.

Marknadsledande Telefonväxel

Arbetsdag

Effektivsera din arbetsdag ytterligare med Connect smarta arbetsdags-inställningar som ser till att du alltid har rätt hänvisning i appen.

Enkelt att justera

Du väljer vad som ska hända och när det ska hända. Börjar din arbetsdag kl 08? Välj tillgänglig. Slutar du jobbet kl 17? Välj gått för dagen.

Måndag – fredag eller skräddarsytt?

Du väljer själv hur din arbetsvecka ser ut, jobbar du kontorstider eller specifika dagar? Oavsett vad så kan du välja hur dina hänvisningar ska fungera.

Dags för lunch?

Slipp hänvisa dig även när du går på lunch, lägg in det i dina inställningar så kommer du automatiskt bli hänvisad på lunch under valda tider , varje dag eller bara ibland – du väljer!

Videomöten & konferenser

Telefonkonferenser

Att skapa en telefonkonferens i Connect är väldigt enkelt och du skapar den direkt via mobilen, surfplattan eller datorn. Det tar bara några få knapptryckningar och du bjuder enkelt in både interna och externa deltagare.

Automatiska bekräftelser och påminnelser

När du skapar en telefonkonferens får alla deltagare en inbjudan via e-post med information om tid, telefonnummer och pinkod. Mötet bokas direkt in i mottagarens kalender som en vanlig kalenderpost med all information. Där finns också all information tillsammans med en klickbar länk som leder direkt till konferensen.

Superenkel schemaläggning

Schemalägg dina stående telefonkonferenser så slipper du skapa nya varje gång. Att skapa och bjuda in deltagare till en telefonkonferens är inte längre än några knapptryckningar bort, oavsett om man är på språng eller inte.

Videomöten & konferenser

Videokonferens

Utvecklingssamtal, möten eller intervjuer? Connect ger er stabila, brusfria och videomöten och videokonferenser i full HD. Det är enkelt och problemfritt att skapa och ansluta till möten. Du kan dessutom enkelt byta över från en pågående telefonkonferens till videokonferens. Om du vill visualisera en idé eller process, kan du enkelt dela din skärm under videokonferensen.

AI-baserad kamerateknik

När du är i ett möte och väljer att använda din kamera har du tillgång till flera smarta funktioner och effekter som:

  • Automatiskt centrering av ansikten
  • Blurrad bakgrund och fler effekter
  • Förstärkt ljusstyrka
Videomöten med hög säkerhet

Med mötesunika koder säkerställer ni att det som delas under mötet är säkert. Du kan dessutom skapa era videokonferenser direkt via mobilen, surfplattan eller datorn. Det tar bara några få knapptryckningar och du bjuder enkelt in både interna och externa deltagare.

En personligare känsla med full HD

Videokonferenser i Connect ger en upplevelse utöver det vanliga. Bild- och ljudöverföringen sker i full HD vilket gör att ni ser och hör mötesdeltagarna med kristallklar kvalité. Det ger en personligare, närmare upplevelse oavsett om ni är två eller flera.

Automatiska bekräftelser och påminnelser

När du bokar en videokonferens får alla deltagare en inbjudan via e-post med information om tid, vilket telefonnummer som gäller och pinkod. Mötet bokas direkt in i mottagarens kalender som en vanlig kalenderpost med all information och en klickbar länk som leder direkt till konferensen.

Videomöten & konferenser

Outlook-tillägg

Vårt smarta Outlook-tillägg gör det möjligt för dig att boka en Connect-konferens direkt via Outlook.

Infoga en Connect-konferens

Genom att aktivera tillägget i Outlook kan du boka en konferens direkt i Outlook – lika enkelt som du bokar den i Connect.

All nödvändig information så som anslutningslänkar och inringnings-nummer följer med automatiskt och deltagarna kan ansluta på det sätt som passar dem bäst.

Videomöten & konferenser

Inbyggd chatt

Vill du snabbt och enkelt få input från en eller flera kollegor? I den inbyggda chatten skapar du enkelt olika kanaler för att chatta, dela filer och utbyta idéer. Det blir en enda plats för meddelanden där du enkelt kommunicerar med enskilda kollegor, avdelningar eller hela företaget. Chatten minskar också mängden intern e-post och alla meddelanden är sökbara.

Knyt ihop teamet

Chatten ger er ett enkelt verktyg där ni kan kommunicera med varandra, oavsett var ni befinner er. I gruppchatten håller du dina kollegor uppdaterade med den senaste informationen om ett projekt, kampanj eller en kund. Kanske behöver ni diskutera de senaste ändringarna gällande ert gemensamma projekt? Nu behöver ni inte befinna er på kontoret eller i samma land för den delen för att jobba effektivt och friktionsfritt.

Skapa kanaler med ett knapptryck

I Connect skapar du enkelt chattkanaler för olika ämnen och projekt. Du ställer själv in om du vill att hela företaget ska ha tillgång till dem, eller skapar privata chattkanaler för att kunna diskutera ostört. Chattkanaler kan delas upp i avdelningar, team, projekt, kund eller på det sätt som är relevant för er organisation. Det väljer ni helt fritt. Man kan dessutom ansluta och lämna kanaler när som helst, till skillnad mot långa e-postkonversationer.

Förenkla med trådar och kanaler

Dina konversationer samlas på ett och samma ställe i så kallade trådar, vilket gör det enklare för er att ha koll på konversationerna. Genom att man kan få upp hela konversationen i en tråd i kronologisk ordning, blir det också lättare att följa diskussioner och att komma in i en gruppchatt i efterhand.

Chatta via mobil, surfplatta eller dator

Dina chattar och kanaler ligger alltid uppdaterade i molnet. Det gör att du chattar sömlöst via mobilen, surfplattan eller datorn och kan ta emot och svara på kommentarer snabbt och smidigt när du är på språng.

Videomöten & konferenser

Connect Survey

Med Connect Survey genomför ni alltifrån enkla kundundersökningar till mer avancerade studier. Vårt survey-verktyg är inbyggt i Connect och du kan skapa en enkät direkt via mobilen!

En mängd olika frågetyper

För att tillgodose de enkla kundundersökningarna och de avancerade forskningsstuiderna har Connect en uppsjö av frågetyper. Du kan bland annat välja mellan:

  • Checkboxar
  • Textsvar
  • Likertskala
  • Semantisk skala
  • Visuell analog skala
  • Matrisskala
  • Och mycket mer
NPS eller forskningsstudier? Connect Survey klarar båda

Connect Survey är ett mångfacetterat verktyg och klarar alla typer av enkäter ett företag eller en forskare vill genomföra. Med ett brett urval av frågetyper, subfråge-logik och påminnelser finns det inga hinder.

Importera deltagarlistor från ett CRM och kom igång direkt!

Videomöten & konferenser

Dokumentdelning

I Connect kan du effektivisera ert interna arbete genom att dela filer i de konversationer som berör dem. När du delar filer och dokument kan du dessutom lägga till viktig kontext som du inte får när du bläddrar i mappar. På så vis blir det också lättare att hitta filen.

Dela snabbt och enkelt

I Connect kan du enkelt dela filer, dokument, foton och videos, direkt från datorn. Det går dessutom enkelt att integrera Teams med populära tjänster som Dropbox och Google Drive, vilket gör att du med ett knapptryck delar en fil med någon av dessa tjänster. Detta fungerar lika bra oavsett om du använder mobil, surfplatta eller dator.

Ha alltid tillgång till dina dokument

Du behöver inte vara på kontoret eller framför datorn för att dela eller ha tillgång till de delade dokumenten. Connect synkroniserar automatiskt meddelanden, filer och dokument som är delade från dina kanaler så du alltid har tillgång till samma information oavsett om du använder mobil, dator eller surfplatta.

Videomöten & konferenser

Gruppchatt

I Connect skapar du enkelt en gruppchatt där du kan bjuda in externa deltagare. Det ger dig en gemensam digital arbetsyta för kunder, partners, konsulter eller leverantörer som du arbetar med regelbundet. Här kan ni enkelt ha videokonferens, dela skärm, ladda upp dokument och diskutera de senaste ändringarna på ett och samma ställe.

Ett smart alternativ till e-post och sms

När du skapat din gruppchatt kan du enkelt dela filer och projektdokument, starta chattar och hålla videomöten. All information samlas dessutom i kronologisk ordning och är enkelt sökbar, vilket gör det smidigt att koppla på nya deltagare under projektets gång.

Trygg & säker hantering av behörigheter

Externa deltagar kommer endast ha tillgång till gruppchatten som du har bjudit in dom till, samt den tillhörande direktchatten.

Videomöten & konferenser

Skärmdelning

Skärmdelning innebär helt enkelt att du delar innehållet på din skärm med andra. Connect har en inbyggd och trygg funktion för detta och du slipper helt att använda tredjepartslösningar.

Visa vad du menar, direkt från din skärm

Skärmdelning gör det enkelt att visa kollegor eller kunder dokument, filmer, presentationer eller bilder som finns på din dator. Du slipper dessutom att skicka tunga filer. Skärmdelning möjliggör även mer interaktivitet. Du kan till exempel i realtid se när användaren interagerar med materialet och navigerar i gränssnittet, vilket ger bra underlag för att göra ändringar eller tillägg.

Sköt presentationer, online

Den finns många tillfällen när skärmdelning kommer till användning. I Connect kan du till exempel enkelt bjuda in kunder, partners eller andra kollegor till en online-presentation med hjälp av powerpoint. Det blir tydligt och du slipper att förklara komplexa flöden eller processer över telefon när du kan visa direkt på skärmen. Detta tillsammans med videokonferenser gör Connect till ett oerhört kraftigt och effektivt verktyg.

Videomöten & konferenser

Dela samtal

Med Connect kan du enkelt dela ett samtal i en chatt eller i en kanal. När du gör du kan den du delar samtalsinformationen till enkelt ringa upp personen direkt från chatten.

Både för telefontäta telefonister och gemene användaren

Ibland går det inte att koppla ett samtal. Det kan vara så att kollegan sitter i möten eller redan pratar i telefon, då är det bra att kunna dela samtalsinformationen.

Slipp manuellt skriva chattar, mejl eller post-it-lappar. Dela samtalet direkt till kollegan!

Dela med ett knapptryck

Genom att klicka på de tre prickarna i din samtalslista kan du enkelt dela samtalet. Du kan välj att lägga en kommentar, exempelvis att någon ska ringa upp kunden. Samtalet kan du sen dela direkt till en kollega i en chatt eller till flera i en kanal.

Administration

Självservice

För att underlätta administrationen av er telefoni i Connect, har vi skapat en smart och användarvänlig självservice som finns i Connect mobilapp. I självservicen, som alltid ingår i ert abonnemang, sköter ni enkelt inställningar, håller koll på era abonnemang och hanterar användare. Tillsammans med vår snabba support, håller det nere era ledtider och förenklar för dig som kund.

Hantera växeln och skapa abonnemang

Vi har utvecklat vår service för att underlätta för dig som kund. I appen kan du enkelt hantera alltifrån växelns öppettider till att köpa nya abonnemang.

Självservice via lynes är enkelt och fungerar lika bra i mobilen som i datorn.

Full kontroll & tydlig överblick

I lynes tappar du aldrig ägandeskapet, du som administratör delar ut rättigheterna till dina kollegor så att de också helt eller delvis kan administrera tjänsten.

Du har alltid full kontroll och får en tydlig överblick gällande tilldelade rättigheter i appen. På så sätt behöver inte dina kollegor vara beroende av just dig när det kommer till att skapa en ny användare eller köpa till mer surf på abonnemanget!

Administrera Connect, var du än befinner dig

Vårt gränssnitt är framtaget för att fungera lika bra på kontoret som ute på fältet. Därför går det att göra precis samma saker på mobilen som på datorn: gör beställningar, håll koll på öppettider och få överblick över fakturering. Vi uppdaterar dessutom löpande med nya funktioner och förbättringar. Säg gärna till om det är något du saknar!

Smarta funktioner i Connect
  • Hantera växelns öppettider
  • Justera, lägg till och ta bort användare, svarsgrupper, med mera
  • Köp nya och redigera befintliga abonnemang
  • Generera nya ljudmeddelanden med text-to-speech
  • Justera rättigheter och team-inställningar
Loading...